Motorowery Romet
Motorowery romet wszystko o rometach zagadnienia techniczne i nie tylko
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Motorowery Romet Strona Główna
->
Techniczne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
INFORMACJE
----------------
Regulamin
Romety
----------------
Techniczne
Ogólne
Tuning
Off Topic
----------------
Ogłoszenia
Hydepark
Portal
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
padalec007
Wysłany: Śro 16:02, 10 Cze 2009
Temat postu:
Zapłon ustawia sie następująco:
Kontrola świecy:
Odstęp miedzy elektrodami świecy 0,4-0,6mm, świeca zaolejona, czarna i gruba od brudu świadczy o złym spalaniu i w zasadzie nadaje się do wyrzucenia, kolor świecy do którego dążymy to kawa z mlekiem. Świeca wypalona z uszkodzeniami izolatora albo z wyraźnymi śladami przepracowania na elektrodach nadaje się do wyrzucenia, polecam świece NGK B7HS
Przerywacz:
Zdejmujemy lewą osłonę silnika, wykręcamy świecę, wkładamy w otwór po niej długi śrubokręt i kręcąc kołem zamachowym ustawiamy w górne położenie tłoka, patrzymy przez otwory w kole na przerywacz znajdujący się po prawej stronie od wału, pokręcając w niewielkim zakresie kołem znajdujemy moment kiedy przerywacz jest rozwarty najbardziej, wsuwamy szczelinomierz lub ufamy wzrokowi, powinno byc cos miedzy 0,3-0,5mm, nie ma to dużego znaczenia ile dokładnie. Jeśli jest inaczej to luzujemy śrubę podstawy przerywacza i pokręcamy jego podstawą, śruba nie powinna byc mocno zluzowana, tylko tyle żeby dało sie z duzym oporem ruszać, wtedy można na bierząco sprawdzac odstęp przerywacza, jeśli bedzie ok -skręcamy.
Wyprzedzenie zapłonu:
Tu przydatna jest suwmiarka z głebokościomierzem, kręcąc kołem zamachowym ustalamy najwyższy punkt położenia tłoka, cofamy kołem zamachowym w lewo aż tłok opuści się o około 3mm, w tym momencie styki przerywacza powinny zacząc się rozwierać, aby się upewnić można włożyć pasek cienkiej bibuły miedzy styki przerywacza, cofnąć kołem i pomału kręcąc w prawo sprawdzić kiedy bibuła sie da wysunąć, wtedy patrzymy czy to było 3mm i jesli nie to źle, trzeba luzować 3 śruby podstawy iskrownika i przekręcić go w jedną lub drugą stronę dla ustawienia wyprzedzenia.
Nigdy nie zaczynamy od regulacji wyprzedzenia a później przerywacza bo zmiana ustawień przerywacza wpływa na wyprzedzenie zapłonu.
Gość
Wysłany: Sob 17:53, 06 Maj 2006
Temat postu: Romet Kadet-zapłon?
witam.
Mam problem z ustawieniem zapłonu,mogł by mi ktos napisac, lub jakąs stronke podac gdzie jest to wytłumaczone.
dzieki z góry i pozdrawiam.
Aaaa mój motorower to ROMET KADET M780.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin