padalec007 |
Wysłany: Wto 12:35, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
Wiem, że Tobie juz moja odpowiedź nie pomoże ale może na przyszłosć, w tym silniku najczęściej winny jest gaźnik, ja polecam gaźniki rosyjskie K60B z motoroweru delta, nie ma iglicy na przepustnicy w zwiazku z czym śrubę składu mieszanki należy wkręcić na max i wykrecić co najwyzej jeden obrót. Inaczej silnik może się zatrzeć bo będzie uboga mieszanka, ale jesli się o tym pamieta to są z tego same korzyści.
Wracajac do problemu, jeśli simmering od strony zapłonu popuszcza albo benzyna z pod gaźnika dostaje się do zapłonu to uszkodzeniu może ulec cewka zapłonowa, albo moze zaoleić się przerywacz co moze spowodowac tez usterkę kondensatora, generalnie warto zawsze przeczyścić dokładnie przerywacz, szmatka wytrzeć karter od środka i upewnić sie co do dokładnosci ustawienia zapłonu - wyprzedzenie o 2.8mm +- 0.3mm i odstęp na przerywaczu 0.3-0.4mm. Warto sprawdzić jaka jest iskra, powinna byc biała/błękitna najlepiej jak jest snop kilku iskier, odstęp elektrod na świecy około 0,4-0,6mm. Polecam świece NGK chyba B7HS.
Wtedy można zająć się gaźnikiem ale przyznam się, że jeśli zaczynają byc z nim problemy to cieżko sobie z nimi poradzić, polecam zacząc od rozkręcenia gaźnika pamiętając która z dysz była w którym miejscu, następnie należy bardzo dokładnie umyc gaźnik, sprawdzić, czy zaworek pływaka jest szczelny, np przez próbę dmuchnięcia w pokrywkę z pływakiem do góry nogami, nie dociskając pływaka do pokrywki. Tylko jesli jest wszystko ok warto złożyc dysze upewniając się czy ta o większej średnicy otworu będzie mniej wiecej pod iglicą przepustnicy. Iglicę należy zapiąć na środkowy rowek.
Warto używać dobrego oleju np do pił spalinowych, olej husqvarna kosztuje koło 24zł za litr a nie ma porównania z mixolem, oczywiście lejemy 1:30, 1:50 mogłoby zniszczyć silnik. Mixol powoduje odkładanie się duzych ilosci nagaru i co z tego że za ileś km zwróciłby się remont silnika jak bedziemy mieli z nim problem cały czas. |
|