Forum Motorowery Romet Strona Główna Motorowery Romet
Motorowery romet wszystko o rometach zagadnienia techniczne i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Romet Kadet-zapłon?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Motorowery Romet Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 17:53, 06 Maj 2006    Temat postu: Romet Kadet-zapłon?

witam.
Mam problem z ustawieniem zapłonu,mogł by mi ktos napisac, lub jakąs stronke podac gdzie jest to wytłumaczone.
dzieki z góry i pozdrawiam.
Aaaa mój motorower to ROMET KADET M780.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
padalec007
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:02, 10 Cze 2009    Temat postu:

Zapłon ustawia sie następująco:

Kontrola świecy:
Odstęp miedzy elektrodami świecy 0,4-0,6mm, świeca zaolejona, czarna i gruba od brudu świadczy o złym spalaniu i w zasadzie nadaje się do wyrzucenia, kolor świecy do którego dążymy to kawa z mlekiem. Świeca wypalona z uszkodzeniami izolatora albo z wyraźnymi śladami przepracowania na elektrodach nadaje się do wyrzucenia, polecam świece NGK B7HS

Przerywacz:
Zdejmujemy lewą osłonę silnika, wykręcamy świecę, wkładamy w otwór po niej długi śrubokręt i kręcąc kołem zamachowym ustawiamy w górne położenie tłoka, patrzymy przez otwory w kole na przerywacz znajdujący się po prawej stronie od wału, pokręcając w niewielkim zakresie kołem znajdujemy moment kiedy przerywacz jest rozwarty najbardziej, wsuwamy szczelinomierz lub ufamy wzrokowi, powinno byc cos miedzy 0,3-0,5mm, nie ma to dużego znaczenia ile dokładnie. Jeśli jest inaczej to luzujemy śrubę podstawy przerywacza i pokręcamy jego podstawą, śruba nie powinna byc mocno zluzowana, tylko tyle żeby dało sie z duzym oporem ruszać, wtedy można na bierząco sprawdzac odstęp przerywacza, jeśli bedzie ok -skręcamy.

Wyprzedzenie zapłonu:
Tu przydatna jest suwmiarka z głebokościomierzem, kręcąc kołem zamachowym ustalamy najwyższy punkt położenia tłoka, cofamy kołem zamachowym w lewo aż tłok opuści się o około 3mm, w tym momencie styki przerywacza powinny zacząc się rozwierać, aby się upewnić można włożyć pasek cienkiej bibuły miedzy styki przerywacza, cofnąć kołem i pomału kręcąc w prawo sprawdzić kiedy bibuła sie da wysunąć, wtedy patrzymy czy to było 3mm i jesli nie to źle, trzeba luzować 3 śruby podstawy iskrownika i przekręcić go w jedną lub drugą stronę dla ustawienia wyprzedzenia.

Nigdy nie zaczynamy od regulacji wyprzedzenia a później przerywacza bo zmiana ustawień przerywacza wpływa na wyprzedzenie zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Motorowery Romet Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin